Online Dataopslag
Overal toegang tot belangrijke en soms gevoelige bedrijfsbestanden, is dat wel zo veilig? Met Nomadesk zijn bestanden altijd en overal toegankelijk en eenvoudig te delen en te synchroniseren voor offline gebruik, maar wel op de meest veilige manier. Bij offline synchronisatie worden de bestanden daarnaast automatisch beveiligd met encryptie.

Overal en altijd toegang

Nomadesk creëert beveiligde kluizen, Vaults genoemd en zo kunnen (gevoelige) bedrijfsbestanden zowel lokaal op het device van de medewerker als in de Cloud worden opgeslagen. Alle folders en bestanden in de Vault worden automatisch beveiligd met 256-bit encryptie. De documenten worden pas zichtbaar en toegankelijk nadat er verificatie plaats vindt door een persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast worden de folders en bestanden automatisch en veilig naar de Cloud gesynchroniseerd bij connectie met het internet. Zo zijn de bestanden zowel online als offline beschikbaar. Gebruikers kunnen bestanden op deze manier veilig via een laptop, desktop, tablet of smartphone benaderen.

Bestanden op een veilige en gecontroleerde manier delen.

Het uploaden en mailen van grote bestanden is niet meer nodig, want middels een "Filelink' of 'Folderlink' deelt u eenvoudig bestanden of zelfs hele folders, gewoon via een link direct vanuit de Windows Verkenner of vanuit Outlook. De ontvanger van de link hoeft geen Nomadesk licentie te hebben om het bestand of de folder te kunnen openen. De bestanden worden via de Cloud aangeboden, dus een aparte FTP-server is niet meer nodig. Daarnaast kunt u bij elke vorm van indelen restricties instellen als verloopdatum, een maximaal aantal downloads of een wachtwoord. Ook behoort het verzenden van downloadbevestigingen tot de mogelijkheden. Tenslotte is dit vorm te geven met een eigen bedrijfslogo en in bedrijfskleuren, waardoor u een grotere herkenbaarheid bij de ontvanger creëert.

Nomadesk in combinatie met een Fileserver

Nomadesk kan op verschillende manieren worden ingezet. In veel gevallen vervangt Nomadesk de fileserver of FTP-server. Echter is het ook mogelijk om Nomadesk te combineren met een fileserver. Zo kunnen kantoormedewerkers de fileserver gebruiken en medewerkers die veel onderweg zijn, gebruiken Nomadesk.

TheftGuard beveiliging

Met Nomadesk TheftGuard kunnen alle bestanden en folders in de Nomadesk Vaults op afstand worden gewist, bijvoorbeeld in geval van diefstal of verlies van een device. Dit kan zodra een onbekende gebruiker toegang tot de data probeert te krijgen. De 'tracking functie' van Nomadesk TheftGuard zorgt er zelfs voor dat in Google Maps wordt aangegeven waar het device zich bevindt.

Back-up & herstel van bestanden

Met Nomadesk blijven bestanden beschikbaar, ook als de harde schijf crasht of in het geval van diefstal. Nomadesk slaat de bestanden namelijk op in de Cloud en maakt automatisch een back-up van de data in de Vaults. Met behulp van herstelfuncties kunnen eerdere versies van bestanden (tot 14 dagen) terug worden gezet. Ook verwijderde bestanden blijven nog 30 dagen beschikbaar via de online prullenbak. De Cloud omgeving van Nomadesk is onder gebracht in IBM Softlayer datacenters in Europa (Frankfurt, Duitsland).

Intercom ICT Zakelijk

 

Den Sliem 89

7141 JG Groenlo

0544-470010

zakelijk@intercom-ict.nl

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag    8.30 - 17:00

Zaterdag                     Gesloten

  • Facebook Social Icon

Intercom ICT Particulier

Beltrumsestraat 25

7141 AK Groenlo

0544-466195

info@intercom-ict.nl

Openingstijden

Maandag                  

Dinsdag t/m donderdag

Vrijdag                    

Zaterdag             

 

 

13:30 - 18:00

10:00 - 18:00

10:00 - 20:00

10:00 - 17:00

Copyright 2018 intercom ICT, all rights reserved.  |